Design, art direction and illustrations of Franchising Guide of Pequenas Empresas Grandes Negócios Magazine, issue 2016/2017.
The challenge was to make a project with a graphic language that it seems a “catalog” and less seems a “magazine”, that is, more timeless, because this issue remains for almost a year on the newstands. So we chose to use illustrations instead of factual photos. In addition, instead of using a color for each of the 12 sectors in which the franchises were divided, we chose to use a limited color palette combined from graphic patterns and iconic photographic with representative objects to open each sector. This brought a modern and clean graphic language to the Guide
Text edition by Antônio Felix, Marlene Jaggi and Mariana Iwakura
Creative Direction, design and illustrations by Fábio Dias
Projeto gráfico, direção de arte e ilustrações do Guia de Franquias da Pequenas Empresas & Grandes Negócios, edição 2016/2017.
O desafio era fazer um projeto com uma linguagem gráfica que tivesse mais a ver com um “catálogo” e menos com uma “revista”, ou seja, mais atemporal, pois a edição permanece por quase um ano na banca. Assim optamos por usar ilustrações ao invés de fotos factuais. Além disso, ao invés de usar uma cor para cada um dos 12 setores nos quais as franquias estão divididas, optamos por usar uma paleta limitada de cores combinada de patterns e motagens fotográficas com objetos representativos para abrir cada setor. Isso trouxe uma linguagem gráfica moderna e limpa para o Guia
Edição de texto: Antônio Felix, Marlene Jaggi e Mariana Iwakura
Direção de arte, design e ilustrações: Fábio Dias